Από τις 16 Μαρτίου 2017 στους κινηματογράφους από τη Feelgood, με υπότιτλους, μεταγλωττισμένη και σε 3D. Μία από τις πιο γνωστές και συμβολικές ιστορίες αγάπης, ένα από τα κλασικά παραμύθια που έχουν αγγίξει τις καρδιές όλων, επιστρέφει με μια εκθαμβωτική live-action υπερπαραγωγή από την Disney.
Η Μπελ (Emma Watson) είναι μια νεαρή κοπέλα που φυλακίζεται από το Τέρας στο κάστρο του, ως αντάλλαγμα για την απελευθέρωση του πατέρα της, Μωρίς (Kevin Kline). Παρά τον φόβο της, γίνεται φίλη με το στοιχειωμένο προσωπικό του κάστρου και μαθαίνει να προσπερνά την εξωτερική εμφάνιση του Τέρατος(Dan Stevens), διακρίνοντας την αληθινή καρδιά του Πρίγκιπα που κρύβεται μέσα του.
Εντωμεταξύ, ένας κυνηγός που ακούει στο όνομα Γκαστόν (Luke Evans) έχει βαλθεί να παντρευτεί την Μπελ, αλλά και να κατατροπώσει το Τέρας με κάθε κόστος.
«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του πολυσχιδή Bill Condon (Όσκαρ Σεναρίου για το Gods and Monsters), που χορογραφεί ένα εντυπωσιακό θέαμα με την αίγλη της κορυφαίας ταινίας κινουμένων σχεδίων του 1991, λαμπερούς πρωταγωνιστές και μαγική ατμόσφαιρα.
Η Πεντάμορφη βρίσκει την τέλεια ενσάρκωση στην Emma Watson (Harry Potter), με ιδανικό ταίρι το Τέρας με την καρδιά ενός Πρίγκιπα, Dan Stevens (Downton Abbey), ενώ οι υπόλοιποι ρόλοι μοιράζονται στους κορυφαίους Kevin Kline, Ewan McGregor, Ian McKellen και Emma Thompson. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια ζωντανεύουν επάξια τον θρυλικό κόσμο της πρώτης ταινίας, ενώ η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας απογειώνει την εικόνα, κατατάσσοντας την ταινία στα κλασικά αριστουργήματα του ονειρικού κόσμου της Disney.
Διάρκεια: 123’
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Bill Condon
Σενάριο: Stephen Chbosky, Evan Spiliotopoulos
Παίζουν και ακούγονται: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Kevin Kline, Josh Gad, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Audra McDonald, Gugu Mbatha-Raw, Hattie Morahan, Nathan Mack, Ian McKellen, Emma Thompson
Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Αλεξάνδρα Λέρτα, Γιάννης Παλαμίδας, Άλεξ Παναγή, Δημήτρης Κοντογιάννης, Στρατής Στηλ, Χρήστος Θάνος, Αλέξης Ζερβάνος, Πένυ Δεληγιάννη, Λίλη Τέγου, Μάγκυ Χαραλαμπδίου, Αλέξανδρος Ντούνης, Τάσος Κωστής, Σία Κοσκινά,
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Tobias A. Schliessler
Σχεδιασμός Παραγωγής: Sarah Greenwood
Κοστούμια: Jacqueline Durran
Μοντάζ: Virginia Katz
Αγαπημένα πρόσωπα
Ο σκηνοθέτης Bill Condon σέβεται ιδιαίτερα τους ηθοποιούς με τους οποίους συνεργάζεται και δουλεύει μαζί τους από τα αρχικά στάδια για να εντοπίσουν τις εκάστοτε λεπτομέρειες των χαρακτήρων που θα υποδυθούν. Μεσολάβησαν εβδομάδες τετ α τετ συναντήσεων με τους ηθοποιούς και έτσι προέκυψε το τελικό σενάριο. Επειδή μάλιστα τα τραγούδια ερμηνεύονταν ήδη από το πρώτο στάδιο, οι πρόβες ήταν σαν μουσικές παραστάσεις.
Πεντάμορφη με χαρακτήρα (Emma Watson/Αλεξάνδρα Λέρτα)
Η βρετανίδα ηθοποιός που έχει κλέψει την καρδιά του κοινού παγκοσμίως με την πνευματώδη ερμηνεία της ως Hermione Granger στις ταινίες Harry Potter θεωρήθηκε η πιο κατάλληλη για πρωταγωνιστήσει σ’ αυτό το κλασικό παραμύθι. Η Emma Watson λέει σχετικά: «Μου άρεσε η Πεντάμορφη και το Τέρας από τότε που ήμουν τεσσάρων. Θυμάμαι την Μπελ ως δυναμική κοπέλα που έλεγε τη γνώμη της, ήταν απίστευτα ανεξάρτητη και φιλόδοξη και ήθελε να γνωρίσει τον κόσμο. Είχε αυτή τη σχέση με το Τέρας, η οποία διαθέτει φοβερή δυναμική. Η πιο ενδιαφέρουσα σχέση που έχω συναντήσει σε παραμύθι».
Πριν το 1991, οι περισσότεροι γυναικείοι χαρακτήρες στις ταινίες κινουμένων σχεδίων ήταν παθητικοί και μονοδιάστατοι, αλλά η Μπελ έσπασε το καλούπι. Ενδιαφέρεται για τη λογοτεχνία, σκέφτεται με τον δικό της τρόπο και δεν φοβάται εύκολα. Γρήγορα έγινε πρότυπο για τα κορίτσια παγκοσμίως και η πρώτη σύγχρονη φεμινίστρια σε ταινία κινουμένων σχεδίων. «Η Μπελ είναι κάποια που δεν νοιάζεται να γίνει πριγκίπισσα» λέει ο Condon. «Ενδιαφέρεται περισσότερο να δει τον κόσμο και να καταλάβει ποια είναι από το να βρει έναν άντρα και να παντρευτεί. Ξέρουμε όλοι πόσο έξυπνη και καλλιεργημένη είναι η Emma και αυτή την έμφυτη ευφυία την έφερε στον ρόλο», επισημαίνει ο Condon.
Τέρας με ψυχή (Dan Stevens/Γιάννης Παλαμίδας)
Για τον ρόλο του Τέρατος οι δημιουργοί της ταινίας απευθύνθηκαν στον βρετανό ηθοποιό που έχει κλέψει την παράσταση ως Matthew Crawley στη βραβευμένη τηλεοπτική σειρά Downton Abbey. Είχε μεγάλη σημασία να γίνει διαχωρισμός ανάμεσα στο Τέρας και τον άνθρωπο και ο ηθοποιός Dan Stevens έκανε πολλές συζητήσεις με τον σκηνοθέτη για να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην τρυφερότητα και την άγρια διάσταση του χαρακτήρα. «Ο Bill κι εγώ περάσαμε πολύ χρόνο να μιλάμε για τις αποχρώσεις του ρόλου. Είχε πολύ ενδιαφέρον να βρίσκεις αυτά τα ανθρώπινα κομματάκια που τον κάνουν λιγότερο ζωώδη και περισσότερο ανθρώπινο παρ’ όλο που είναι παγιδευμένος μέσα σε ένα πλάσμα».
«Είμαι μεγάλος θαυμαστής του Dan. Έχει φοβερή γκάμα. Αυτός ο ρόλος δεν ήταν απλός γιατί είχε πολλά τεχνικά θέματα. Είναι συγκεκριμένοι οι ηθοποιοί που μπορούν να το κάνουν αυτό», λέει ο σκηνοθέτης.
Ο Stevens συζήτησε εκ βαθέων με την Watson για την υφή των χαρακτήρων και την ισορροπία ανάμεσα στο καλό και στο κακό, το αρσενικό και το θηλυκό. «Προσπάθησα να ρυθμίσω το Τέρας σε σχέση με την Πεντάμορφη και τελικά καταλάβαμε ότι αυτό το παραμύθι δεν έχει να κάνει με την ομορφιά και την ασχήμια, αλλά με την ομορφιά και το τέρας που έχουμε όλοι μέσα μας και πώς ζούμε ισορροπημένα με αυτό».
Σοβαρός αντίπαλος και αστείος βοηθός (Luke Evans/ Άλεξ Παναγή, Josh Gad/ Στρατής Στηλ)
Για τον ρόλο του εγωιστή καρδιοκατακτητή Γκαστόν και του αδέξιου παρατρεχάμενου του Λεφού, οι δημιουργοί ήταν επιφυλακτικοί γιατί ήξεραν ότι δύσκολα θα κατέληγαν σε ηθοποιούς. Αυτοί οι δύο χαρακτήρες ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στην ταινία κινουμένων σχεδίων, οπότε η μετάβαση σε πραγματικούς ηθοποιούς είχε μεγάλη σημασία. Οι σεναριογράφοι έδωσαν στον Γκαστόν κάποια χαρακτηριστικά που τον έκαναν πιο σύγχρονο και απτό, κάνοντάς τον ήρωα πολέμου που έσωσε την πόλη από εισβολείς, αλλά που είναι ταυτόχρονα ευέξαπτος. Ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Είναι οξύθυμος, μπορεί εύκολα να χάσει τον έλεγχο -είχε ενδιαφέρον να πάρεις κάτι από κινούμενα σχέδια και να το κάνεις ανθρώπινο».
Ο χαρακτήρας του Λεφού, που ήταν το κωμικό στοιχείο της ταινίας κινουμένων σχεδίων, είχε και αυτός τις δικές του καινούριες αποχρώσεις. «Ήταν σαν σάκος του μποξ» λέει ο σκηνοθέτης.
Ο Luke Evans (The Girl on the Train, The Hobbit: The Desolation of Smaug) ενσαρκώνει τον Γκαστόν, τον υπερφίαλο και αλαζόνα χωριάτη που θέλει διακαώς να παντρευτεί την Μπελ. «Το θέμα με τον Luke Evans είναι ότι έχει όλες τις ποιότητες που ταιριάζουν στον Γκαστόν, αλλά έχει και κάτι από τα χρόνια που έχει δουλέψει στο σανίδι και που είναι πολύ σημαντικές να έχεις σε ένα μιούζικαλ. Η χαρά της παράστασης. Έχει γεννηθεί για να παίξει αυτόν τον ρόλο».
Ο ηθοποιός λέει για τον ρόλο: «Ο Γκαστόν δεν βλέπει τον κόσμο όπως οι άλλοι. Είναι στην κορυφή της πυραμίδας και όλοι είναι πιο κάτω. Πιστεύει ότι δεν μπορεί να κάνει λάθος και δεν καταλαβαίνει γιατί η Μπελ δεν θέλει να είναι η γυναίκα του. Είναι τρελή; Είναι τυφλή; Είναι ανόητη; Δεν το καταλαβαίνει , που έχει πλάκα, οπότε έπαιξα με τις κωμικές πτυχές».
Ο Josh Gad που είχε χαρίσει τη φωνή του στον Όλαφ του Ψυχρά κι Ανάποδα, είναι ο Λεφού, ο ταλαίπωρος βοηθός του Γκαστόν. Μπορεί να μην είναι ξεφτέρι, αλλά ο Λεφού θαυμάζει τον Γκαστόν, ακόμα και αν ο Γκαστόν δεν τον εκτιμά καθόλου και τον γελοιοποιεί με τα αστεία του. Ο Gad, που έχει παίξει σε μουσικές θεατρικές παραστάσεις, ταίριαξε αμέσως με τον Evans. Η καλή τους χημεία προίκισε αυτό το κινηματογραφικό ζευγάρι άκακων κακών με πολύ χιούμορ.
«Ο Γκαστόν είναι βασική φυσιογνωμία του χωριού», εξηγεί ο Gad. «Και ο Λεφού είναι σαν ένας ιστορικός που συνεχώς θυμίζει στο κοινό πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά του. Αν είχε παρατρεχάμενο ο Ναπολέων, αυτός θα ήταν ο Λεφού».
Ο Gad εκτίμησε ιδιαίτερα την αφοσίωση του Condon να κάνει αυτούς τους χαρακτήρες ολοκληρωμένα άτομα. «Ο Bill είναι πολύ φιλικός σκηνοθέτης» λέει ο ηθοποιός. «Πολλές από τις ταινίες του προβάλλουν μια οικειότητα, οπότε το να κάνεις μια ταινία σαν αυτή με φοβερά σκηνικά και να έχεις κάποιον σαν τον Bill Condon που τη ντύνει με ολοζώντανους χαρακτήρες και εξασφαλίζει ότι οι προσωπικές στιγμές είναι αυτές στις οποίες το κοινό θα ανταποκριθεί πιο έντονα, αυτό είναι μια φοβερή εμπειρία».
Πατρική φιγούρα (Kevin Kline/Δημήτρης Κοντογιάννης)
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Kevin Kline (In & Out, A Fish Called Wanda) υποδύεται τον πατέρα της Μπελ, Μωρίς. Ο χαρακτήρας στην ταινία κινουμένων σχεδίων είναι ένας τρελός εφευρέτης, αλλά τώρα μεταμορφώθηκε σε καλλιτέχνη που κατασκευάζει μοναδικά πανέμορφα μουσικά κουτιά, τα οποία για την Μπελ αντιπροσωπεύουν έναν κόσμο πέρα από τα όρια του Βιλνέβ - και για τον Μωρίς είναι ένας τρόπος να θυμάται μια στιγμή στη ζωή του που ήταν τέλεια, αλλά έχει πια περάσει.
«Όπως και πολλοί άλλοι, θαυμάζω από πάντα τον Kevin Kline» λέει ο σκηνοθέτης. Θυμάμαι τις μουσικές του ερμηνείες, όταν ήταν πιο νέος, οπότε το να τον βάλω να τραγουδήσει ξανά ήταν πολύ συναρπαστικό για μένα ως σκηνοθέτη. Αλλά το κυριότερο ήταν τα πιο βαθιά νοήματα, η αίσθηση της απώλειας και του φόβου που νιώθει για την Μπελ, τα οποία απέδωσε τόσο ωραία».
Ως ηθοποιός ο Kline θέλει να χάνεται στους χαρακτήρες και ήταν πολύ περίεργος για πώς ο Μωρίς θα εγκιβώτιζε τη μουσική και τη μυθολογία μέσα στα μουσικά του κουτιά. Πέρασε χρόνο να μιλάει με τον Condon, τον Stevens και την Watson, να διαβάζουν τις σκηνές, να προσαρμόζουν και να ενσωματώνουν καινούριες ιδέες, το οποίο τον βοήθησε να καταλάβει, με συνοπτικούς τρόπους, πώς να ερμηνεύσει τον χαρακτήρα του.
Στοιχειωμένη παρέα
Ο Ewan McGregor (Moulin Rouge, Trainspotting, Star Wars, Beginners) είναι ο Λουμιέρ, ο Γάλλος βαλές του Πρίγκιπα που μεταμορφώθηκε σε κηροπήγιο. Συχνά μαλώνει με τον Τικιτάκα, είναι ξετρελαμένος με την Πουπουλένια και τραγουδάει το πιο εξωφρενικό τραγούδι, το Be Our Guest. «Ο Ewan McGregor φέρνει κάτι από τη χαρά του Moulin Rouge στον χαρακτήρα» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχει κάτι μεταδοτικό στον τρόπο που τραγουδάει και πλασάρει το τραγούδι». Στην ελληνική έκδοση, στους διαλόγους και το τραγούδι ακούγεται ο Χρήστος Θάνος.
Από την αρχή της συγγραφικής διαδικασίας είχε αποφασιστεί ότι ο πρόλογος θα επιμηκυνόταν και θα έμπαινε ένας καινούριος χαρακτήρας, ένας μαέστρος που μαζί με την ντίβα του θα έπαιζαν στο κάστρο του Πρίγκιπα όταν του έκαναν μάγια. Ο ηθοποιός Stanley Tucci (Spotlight) υποδύεται τον Μαέστρο Καντέντζα που έχει μεταμορφωθεί σε αρπίχορδο. Τη σύζυγο του Μαέστρου, μια περιβόητη Ιταλίδα ντίβα της όπερας, τη Μαντάμ Γκαρνταρόμπα, την υποδύεται η Audra McDonald (Ricki and the Flash). Η κατάρα τη μεταμορφώνει σε τεράστια ντουλάπα στην κρεβατοκάμαρα της Μπελ στο κάστρο του Πρίγκιπα, το ίδιο δωμάτιο που έμενε η ίδια, όταν είχε επισκεφτεί το κάστρο ως τραγουδίστρια όπερας. Η Γκαρνταρόμπα έχει τάση προς το μελόδραμα και μια κλίση προς τον ύπνο. Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται οι Αλέξης Ζερβάνος και Πένυ Δεληγιάννη. Η Gugu Mbatha-Raw (Miss Sloane) υποδύεται την Πουπουλένια, μια πονηρή υπηρέτρια που μεταμορφώθηκε σε κομψή ξεσκονίστρα. Στην ελληνική μεταγλώττιση η Λίλη Τέγου.
Κάνοντας ντεμπούτο στο μιούζικαλ στα 76 του χρόνια, ο Ian McKellen (Lord of the Rings, X-Men, Gods and Monsters), υποδύεται τον Τικιτάκα, τον ιδιότροπο αρχι-μπάτλερ που μεταμορφώνεται σε επιτραπέζιο ρολόι. «Μία από τις πρώτες ταινίες που θυμάμαι ήταν η Ωραία και το Τέρας του Cocteau. Θυμάμαι πόσο με είχε ενθουσιάσει η πρωτόλεια τεχνολογία που χρησιμοποίησαν στη σκηνή που το Τέρας μαδάει και εμφανίζεται ο Jean Marais ως Πρίγκιπας. Ο Bill είναι ιδανική επιλογή για την ταινία. Αγαπά το μουσικό θέατρο και του αρέσει το θέαμα και η ενέργεια μιας μεγάλης παραγωγής που έχει μουσική και χορό και αυτό είναι το μουσικό σινεμά. Επίσης καταλαβαίνει τις λεπτές αποχρώσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς». Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγεται ο Τάσος Κωστής.
Η βραβευμένη με Όσκαρ Emma Thompson (Sense and Sensibility, Howard’s End) είναι η Μαντάμ Τσαγιερό, η οικονόμος από το ανατολικό Λονδίνο που γίνεται τσαγιέρα και έχει την Μπελ υπό την προστασία της. «Ο Bill είναι τόσο σοφός, αστείος, τρυφερός και ευγενής» λέει η ηθοποιός. «Έχει συγκεντρώσει τους καλύτερους γιατί είναι από τους καλύτερους. Ξέρεις ότι η ταινία του θα έχει πνεύμα χωρίς να είναι υπερβολικά συναισθηματική και ότι θα έχει ρυθμό, ζωντάνια και νόημα, γιατί έτσι είναι ο ίδιος». Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγεται η Σία Κοσκινά.
Ο Dan Stevens συζήτησε με την Thompson για τη σχέση μεταξύ του Τέρατος και της Μαντάμ Τσαγιερό. «Η Μαντάμ Τσαγιερό είναι ό,τι πιο κοντινό έχει το Τέρας στη μητρική φιγούρα, στα αλήθεια. Είναι λίγο σαν αυστηρή θεία. Τον συνεφέρνει, τον φροντίζει, οπότε ήταν καλό που μιλήσαμε και καθιερώσαμε μια παρόμοια σχέση μεταξύ μας».
Παραλειπόμενα
Ως φόρος τιμής στο βαθύτερο νόημα της ταινίας που ενισχύει τη θέση της γυναίκας, όλες οι επικεφαλής των τμημάτων στην ομάδα σχεδιασμού, καθώς και η μοντέρ και η casting director ήταν γυναίκες.
Πάνω από 1.000 άτομα από το συνεργείο δούλεψαν νυχθημερόν για να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν τα τεράστια σκηνικά που είχαν απίστευτη λεπτομέρεια στο χέρι.
Το καλλιτεχνικό τμήμα πέρασε μήνες προκειμένου να κάνει έρευνα στην αρχιτεκτονική εποχής και στον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων για να δημιουργήσει το κάστρο του Τέρατος. Στο τέλος, προέκυψε ένας συνδυασμός από διαφορετικά αρχιτεκτονικά στυλ, με έμφαση στο γαλλικό Ροκοκό, ένα στυλ που κυριάρχησε στη Γαλλία το 1740 και το συναντάμε στις Βερσαλλίες.
Το τμήμα της ενδυματολόγου Jacqueline Durran συμπεριελάμβανε ράφτες, καπελάδες, κοσμηματοποιούς, ζωγράφους, ειδικούς στα υφάσματα καλλιτέχνες. Όλοι ξεκίνησαν να δουλεύουν μήνες πριν το γύρισμα.
Η ενδυματολόγος της ταινίας σχεδίασε τα πάντα. Από τα κουστούμια των χωρικών μέχρι τις εκλεπτυσμένες τουαλέτες που φορούσαν οι 35 ντεμπιντάντ στο χορό του Πρίγκιπα. Φυσικά, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το φαντασμαγορικό φόρεμα της Μπελ που φοράει στη σκηνή που χορεύει με το Τέρας. Στην ταινία κινουμένων σχεδίων το φόρεμα είχε ιδιαίτερη βαρύτητα, το κίτρινο φόρεμα είναι θρυλικό. Έτσι, η διαδικασία σχεδιασμού ήταν μακροχρόνια, είχε πολλές συζητήσεις για το στυλ, το χρώμα και το υλικό που θα είχε.
Το φόρεμα της Μπελ αποτελούνταν από πολλά πέπλα με σατέν οργάντζα 55 μέτρων, που είχε κοπεί σε κυκλικό σχήμα και χρειάστηκε σχεδόν ένα χιλιόμετρο κλωστή. Πάνω του είχε διάσπαρτα 2.160 Swarovski κρύσταλλα. Χρειάστηκαν πάνω από 12.000 ώρες για να φτιαχτεί το πρώτο και διάφορα αντίγραφα του.
Η πιο απαιτητική σκηνή της ταινίας είναι το μουσικοχορευτικό Be Our Guest, ή αλλιώς Λιχουδιές στην ελληνική εκδοχή, όπου η δημιουργική ομάδα είχε σαν σημείο αναφοράς τη δουλειά του θρυλικού Busby Berkeley, του Χολιγουντιανού σκηνοθέτη και χορογράφου μιούζικαλ που έγραψε ιστορία με τα πλάνα, όπου οι χορεύτριες δημιουργούν περίπλοκα γεωγραφικά σχήματα. Η σκηνή διαδραματίζεται στην τραπεζαρία του κάστρου, που είχε σχεδιαστεί σαν σκηνή, καθώς είναι το πιο θεατρικό σκηνικό στην ταινία. Χρειάστηκε ένας μήνας για να γυριστεί, έξι μήνες για να προετοιμαστεί και πάνω από ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί. Όλα τα στοιχεία ήταν πραγματικά και στην πορεία επιστρατεύτηκε η ψηφιακή τεχνολογία για να περαστούν τα οπτικά εφέ που απογείωσαν το τελικό αποτέλεσμα.
Η ομορφιά είναι στην ψυχή
Το κλασικό παραμύθι χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, όταν εκδόθηκε στη Γαλλία με την υπογραφή του Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve. Σήμερα, τα θέματα είναι το ίδιο επίκαιρα και η ιστορία ενθουσιάζει αιώνια τους παραμυθάδες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αμέτρητες εκδοχές σε όλα τα είδη τέχνης. Όμως είναι η ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney του 1991 που κρατά τα σκήπτρα της πιο εμβληματικής εκδοχής.
«Βρίσκω την ταινία του 1991 μια τέλεια ταινία», ομολογεί ο σκηνοθέτης Bill Condon. «Όταν κυκλοφόρησε ήταν αφηγηματικά πρωτοποριακή και είχε απίστευτα τραγούδια, οπότε αρχικά δυσκολεύτηκα να την προσεγγίσω».
Από την άλλη, ο Condon είναι ένας επιδέξιος αφηγητής που μπορεί να οραματιστεί την κινηματογραφική δυναμική της ιστορίας. «25 χρόνια μετά και η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδέες που μας είχε συστήσει η ταινία κινουμένων σχεδίων» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Τώρα είναι δυνατόν, για πρώτη φορά, να έχεις μια φωτορεαλιστική απεικόνιση μιας τσαγιέρας που μιλάει σε ένα πραγματικό σετ».
Για τον σκηνοθέτη, η γοητεία της ταινίας είναι διπλή: Μια ευκαιρία να κάνει ένα μιούζικαλ που αποτίνει φόρο τιμής στη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ και μια ευκαιρία να ξαναπεί μια ιστορία που σκαλίζει τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων. Ο σκηνοθέτης έχει γνώση των μιούζικαλ και ξέρει πώς η ιστορία και η μουσική συνδιαλέγονται.
«Κάθε φορά που άκουγα τη μουσική της ταινίας, είχα αυτό το παιδικό συναίσθημα ότι όλα θα πάνε καλά και ότι υπάρχει ελπίδα στον κόσμο», σχολιάζει η Emma Watson για τη δύναμη της μουσικής στην ταινία.
Σε συνεργασία με τον Condon οι δύο σεναριογράφοι, Evan Spiliotopoulos και Stephen Chbosky ασχολήθηκαν με τα διαχρονικά θέματα της ιστορίας αλλά και με τους χαρακτήρες, για να δώσουν ακόμα περισσότερο βάθος. «Σε μερικές περιπτώσεις οι ιστορίες επαναπροσδιορίζονται, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μια ιστορία λέγεται από τη σκοπιά ενός άλλου χαρακτήρα. Εδώ δεν κάναμε κάτι τέτοιο. Αυτό που θέλαμε ήταν να κάνουμε την ιστορία πιο πραγματική, όχι να πούμε μια καινούρια ιστορία», λέει ο σκηνοθέτης.
Ο Έλληνας σεναριογράφος Evan Spiliotopoulos εργάζεται στο Χόλιγουντ και είναι υπεύθυνος για πολλά από τα παραμυθένια σενάρια ταινιών της Disney, όπως τα Tinker Bell and the Lost Treasure, καθώς και για ταινίες όπως Hercules και The Huntsman: Winter's War.