"Δώσε σ' ένα παιδί ένα ρομπότ και θα παίζει για μία ώρα. Δίδαξέ του πώς να φτιάχνει ρομπότ και θα ασχολείται δημιουργικά μια ζωή"
Σας εξιτάρει η τεχνολογία; Μπορείτε να συναρμολογήσετε ένα ρομποτάκι; Μπορείτε να το κάνετε να τρέχει πάνω σε μια μαύρη γραμμή;
Ελάτε στο εργαστήρι μας!!!
To Μουσείο Ηρακλειδών, σε συνεργασία με τη Διερευνητική Μάθηση Α.Ε (www.why.gr),
διοργανώνουν κύκλο εργαστηρίων με θέμα
Α) Εκπαιδευτική Ρομποτική σε Προγράμματα της Lego Education
Β) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Εισαγωγής στις Αρχές της Πληροφορικής και της Μαθηματικής Λογικής
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν τις Κυριακές του Ιουνίου 2014 (εξαιρείται η 8/6/14) στις αίθουσες εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου, σε τέσσερις (4) συναντήσεις τρίωρης διάρκειας η καθεμία και απευθύνονται σε παιδιά από Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού. Στo εργαστήρι θα χρησιμοποιηθεί το Βασικό Πακέτο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego Mindstorms EducΑtion NXT-EV3.
Οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες LEGO Mindstorms EV3 & ΝΧΤ αποτελούνται από διάφορα υλικά κατασκευής για τη σύνθεση κατασκευών, όπως πλαστικά τουβλάκια (τουβλάκια- σύνδεσμοι), άξονες, γρανάζια, και άλλα πλαστικά εξαρτήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. Επίσης, το βασικό σετ περιλαμβάνει και κάποια ηλεκτρονικά μέρη, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα σε ένα ρομπότ MINDSTORMS να ζωντανέψει και να εκτελέσει διάφορες διαδικασίες:
- Το προγραμματιζόμενο τούβλο EV3 ή NXT: ο εγκέφαλος του ρομπότ
- Πολλούς αισθητήρες (ήχου, φωτός, αφής και απόστασης) που δίνουν τη δυνατότητα στο ρομπότ να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του.
- Κινητήρες για κίνηση.
Τα πλαστικά και ηλεκτρονικά κομμάτια μπορούν να συναρμολογηθούν και να συνδεθούν με πολλούς τρόπους για την κατασκευή ποικίλων αντικειμένων όπως ρομποτικά οχήματα, κτήρια, ακόμα και ρομπότ που κάνουν διάφορες εργασίες. Οι κατασκευές στη συνέχεια μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και τα κομμάτια να χρησιμοποιηθούν εκ νέου για την κατασκευή άλλων αντικειμένων.
Τόπος διεξαγωγής: Αίθουσες εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσείου Ηρακλειδών
Πού απευθύνεται: Παιδιά Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Ημερομηνίες: 1/6, 15/6, 22/6, 29/6
Ώρες: 11:30 - 14:30 (με ενδιάμεσο σύντομο διάλειμμα)
Κόστος Συμμετοχής: 100 € για ολόκληρο τον κύκλο εργαστηρίων
10% έκπτωση σε αδέρφια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1ο ΜΑΘΗΜΑ: 1 Ιουνίου 2014
Α) Εκπαιδευτική Ρομποτική σε Προγράμματα της Lego Education
ώρα 11:30-13:00
Ενεργοποιητές
Αναπαραγωγή ήχου
Αναπαραγωγή εικόνας
Κίνηση
Δραστηριότητα-διαδρομή
Β) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Εισαγωγής στις Αρχές της Πληροφορικής και της
Μαθηματικής Λογικής
ώρα 13:00-14:30
Κατανόηση του τρόπου επικοινωνίας ανθρώπου-υπολογιστή με το αλληλεπιδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι Seven Segments
Κατανόηση του bite και της μετατροπής από το δεκαδικό στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης και αντίστροφα
2ο ΜΑΘΗΜΑ: 15 Ιουνίου 2014
Α) Εκπαιδευτική Ρομποτική σε Προγράμματα της Lego Education
ώρα 11:30-13:00
Ευθεία κίνηση
Εντολές κίνησης
Υπολογισμός διανυθείσας απόστασης
Στροφές
Καμπύλες
Επιτόπιες
Υπολογισμός γωνίας περιστροφής
Β) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Εισαγωγής στις Αρχές της Πληροφορικής και της
Μαθηματικής Λογικής
ώρα 13:00-14:30
Το αλφάβητο του υπολογιστή
Αλληλεπιδραστικά ομαδικά παιχνίδια κατανόησης της επικοινωνίας ανθρώπου και υπολογιστή
3ο ΜΑΘΗΜΑ: 22 Ιουνίου 2014
Α) Εκπαιδευτική Ρομποτική σε Προγράμματα της Lego Education
ώρα 11:30-13:00
Αισθητήρες
Κίνηση με εντολή wait
Δραστηριότητα - διαδρομή με αισθητήρα αφής
Β) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Εισαγωγής στις Αρχές της Πληροφορικής και της
Μαθηματικής Λογικής
ώρα 13:00-14:30
Η έννοια της μαθηματικής–λογικής πρότασης
Αλληλεπιδραστικά παιχνίδια από την Αριστοτελική έως τη σύγχρονη υπολογιστική λογική
4ο ΜΑΘΗΜΑ: 29 Ιουνίου 2014
Α) Εκπαιδευτική Ρομποτική σε Προγράμματα της Lego Education
ώρα 11:30-13:00
Αισθητήρες
Κίνηση με εντολή wait
Δραστηριότητα - διαδρομή με αισθητήρα φωτός
Δραστηριότητα “Follow the line”
Β) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια Εισαγωγής στις Αρχές της Πληροφορικής και της
Μαθηματικής Λογικής
ώρα 13:00-14:30
Παιχνίδια κατασκευής αλγορίθμων επίλυσης προβλημάτων:
- Πώς θα φορτώσω ένα βαγονάκι;
- Πώς μπορώ να κερδίζω πάντα το παιχνίδι στα είκοσι;
Η ρομποτική αποτελεί μια σχετικά καινούργια επιστήμη η οποία συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, προηγμένης μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κλπ. Παράλληλα, οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εμφανίζονται σε τομείς όπως η βιομηχανία, η ιατρική, η αεροπλοΐα, επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας.
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών τα οποία δουλεύουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στον γνωστικό, όσο και στον συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα των παιδιών. Μαθητές όλων των βαθμίδων, εξοικειωμένοι σε σημαντικό βαθμό με τις νέες τεχνολογίες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ρομποτική και δηλώνουν ενθουσιασμένοι όταν έρχονται σε επαφή με τις εφαρμογές της.
Η "Διερευνητική Μάθηση ΑΕ" είναι εταιρεία ανάπτυξης και διανομής εκπαιδευτικού υλικού και εργαστηριακού εξοπλισμού, καθώς και αποκλειστικός συνεργάτης της Lego Education στην Ελλάδα. Από το 2000 παράγει και διανέμει εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ είναι η πηγή του εκπαιδευτικού παιχνιδιού για παιδιά κάθε ηλικίας...